Külterületi helyi közutak fejlesztése, VP6-7.2.1.1-21
a) a Kedvezményezett neve:
Felpéc Község Önkormányzata
Kajárpéc Község Önkormányzat
Gyömöre Község Önkormányzat
b) pályázati felhívás neve, kódszáma: Külterületi helyi közutak fejlesztése, VP6-7.2.1.1-21
c) a projekt címe, azonosító száma: Felpéc – Kajárpéc – Gyömöre külterületi önkormányzati utak fejlesztése 3295402968
d) a szerződött támogatás összege: 288 924 419 Ft
e) a támogatás mértéke (%-ban) 95%
f) a projekt tartalmának rövid bemutatása.
A tervezési terület a Felpéc-Kajárpéc-Gyömöre községek közötti külterületen helyezkedik el. A területet északi irányból a 8307 jelű Tét- Felpéc összekötő út déli irányból a 83125 jelű Kajárpéc bekötőút határolja. A Felpéc – Kajárpéc bekötő út jelenleg 4,0 méter széles, padkája nincs, a kétoldali zöldsávban szikkasztó árok található, de az árok helyenként vagy távol halad a földúttól, vagy jelentős mértékben feltöltődött. Célunk az utak felújítása.
A fejlesztés keretében az alábbi földutak felújítása történik meg: Felpéc 0275 hrsz, Felpéc 067/2 hrsz, Gyömöre 039 hrsz, Gyömöre 041 hrsz, Gyömöre 047 hrsz, Kajárpéc 0271 hrsz.
A tervezett forgalmi sávok száma: 2, (1) A tervezett forgalmi sávok szélessége: 2,75-3,50m Útpadka szélessége: 1,0 m (0,5 m) Az e-ÚT 03.01.13 Mezőgazdasági utak tervezési előírásai (a KTSZ kiegészítése) alapján a forgalmi terhelési osztály meghatározása, illetve az út pályaszerkezetének méretezéséhez ki kellett számítani a tervezési forgalmat: TF = 20 ? 1 ? 1,1 ? 1,2 (96 + 130,3 + 121,8) = 9190 db. Azaz az A1 kategóra. kisebb, mint 10.000 db kategóriába esünk. A Felpéc ? Kajárpéc bekötő út kezdetén a tervezett kialakítással csatlakoztunk a meglévő szilárd sárrázó burkolathoz, amely ~50 méter hosszú. A meglévő sárrázó burkolat a 8307 jelű Tét-Felpéc összekötő úthoz csatlakozik. Innen indul a 3,5 méter széles útpálya, amely mellett az útpadka elvékonyított pályaszerkezettel épül ki 1,0-1,0 méter szélességben, így a teljes közlekedési felület 5,5 méter. A folytatásban a tervezett útpálya szinte a teljes tervezési területen leköveti a meglévő földút nyomvonalát, amely mentén kétoldali szélesítéssel biztosítható a tervezett űrszelvény.
A tervezési sebesség alapján alkalmazható lenne akár 25 méter sugarú ív is, ennek ellenére inkább az ívek sugarának növelése volt a cél, hogy a mértékadó járművek könnyebben manőverezhessenek a tervezett útszakaszon. Ennek megfelelően bár a földút nyomvonalában több töréspont is található a kis szögű sarokpontok esetében, de a legalább 1-2°-os sarokpontok esetében a helyszínrajzi ívek 200 és 1000 méter közötti sugár értékkel készülnek.
A lekerekítő ívek sugarának kis mértékű tervezett korrekciója a kétoldali szélesítés területén kifuttatható. A tervezett úthoz több földút, táblabejáró is csatlakozik, az úthoz a 0+996 km szelvényben csatlakozik a Gyömöre bekötő út, melynek főbb paraméterei megegyeznek a Felpéc ? Kajárpéc bekötő út méreteivel.
Az útpálya 3,5 méter, az útpadka 1,0-1,0 méter széles. A tervezési terület végén a 83125 jelű Kajárpéc bekötő úthoz való csatlakozás előtt szintén szilárd burkolattal kiépített sárrázó található ~ 30 méter hosszban. A Gyömöre bekötő út a nyomvonal nagy részén szintén leköveti a meglévő földút vonalát, azonban a tervezési terület végén a meglévő kis sugarú lekerekítő ívek kiszabályozásra kerülnek, így itt 89 fm hosszban új, teljes pályaszerkezettel kiépített út készül.
A tervezési terület kezdetén a lakott területre eső 75 méter hosszú útszakaszt az önkormányzat külön a saját beruházásában valósítja meg, így jelen beruházásban tervezett beavatkozások a lakott területen kívül, a 0+075 km szelvényben kezdődnek a tervezéssel érintett útszakaszokon több helyen is olyan mértékű lokális úthibák találhatók, melyeket szintén teljes pályaszerkezet kiépítésével lehet kijavítani.
Az érintett útszakaszokat a helyszínrajzokon ábrázoltuk.
g) a projekt tényleges befejezése: 2025.02.26.